رئیس اورژانس اجتماعی: «۲٫۳ درصد موارد گزارش‌شده کودک‌آزاری مربوط به آزارهای جنسی بوده است»

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با تأکید بر اینکه برخی از موارد آزار جنسی کودکان پنهان می‌ماند، از ۲۷ هزار گزارش آزار کودکان به این مرکز در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد حدود ۲.۳ درصد مربوط به آزار جنسی بوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسین اسدبیگی روز شنبه ۲۴ تیر در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که از دو هزار و ۷۶۵ مورد کودک آزاریِ گزارش شده به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی، ۱۰۴ مورد مربوط به «سوءاستفاده جنسی» بوده است .

او گفت که تعداد پسر و دختر در این آمار برابر بوده و پسران نیز در معرض تهدید سوءاستفاده جنسی قرار دارند.

این مقام مسول افزود: «خانواده ها کمتر اجازه می دهند که کسی از کودک آزاری جنسی فرزندشان مطلع شود و خودشان موضوع را حل و فصل می کنند و مایل نیستند ارگان های دولتی مانند اورژانس اجتماعی در این زمینه مداخله کند.»

به گفته آقای اسدبیگی، همچنین چهار درصد از دو هزار و ۷۶۵ مورد گزارش شده کودک آزاری به مراکز حضوری اورژانس اجتماعی، یعنی ۱۱۱ مورد، مربوط به آزار جنسی و جسمی همزمان بوده است.

او همچنین گفت که دو و سه دهم درصد از ۱۳ هزار و ۷۲۶ مورد کودک آزاری گزارش شده به خط تلفن ۱۲۳، مربوط به آزار جنسی بوده است.

رادیو فردا در این خصوص نوشته است؛ با محاسبه آمار مطرح شده توسط این مقام سازمان بهزیستی مشخص می‌شود که از موارد کودک‌آزاری گزارش شده به خط تلفنی ۱۲۳ حدود ۳۱۶ مورد مربوط به آزار جنسی بوده است.

با محاسبه این آمار همچنین مشخص می‌شود که از ۲۶ هزار و ۵۹۲ گزارش آزار کودکان که به اورژانس اجتماعی اعلام شده، آزار جنسی ۵۳۱ مورد یعنی حدود دو درصد را شامل می‌شود.

در ایران به ندرت آمار دقیقی از آزار جنسی کودکان منتشر می‌شود و انتشار عمومی چنین آماری در جمهوری اسلامی به نوعی جزو خطوط قرمز سازمان‌ها و رسانه‌ها به شمار می‌رود.

پس از کشته شدن آتنا اصلانی موضوع تجاوز و آزار جنسی کودکان بار دیگر در رسانه‌های ایران مطرح شده است.

آتنا اصلانی، دختری هفت ساله در پارس آباد مغان در استان اردبیل، از ۲۸ خرداد مفقود شده بود و ۱۹ تیر جسدش پیدا شد.

خبرگزاری‌های ایران گزارش داده‌اند که مردی متأهل آتنا را آزار جنسی داده و در نهایت او را به قتل رسانده است.

این اتفاق واکنش‌های بسیاری داشته و تعداد زیادی از مقام‌های جمهوری اسلامی، هنرمندان و چهره‌های شناخته شده به آن واکنش نشان داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.