تجمع ۵۰۰ نفری کارگزاران بیمه کشاورزی

روز یکشنبه، بیش از پانصد نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و  برای چندمین بار، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز یکشنبه، ۲۵ تیرماه، بیش از پانصد نفر از کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمدند و مقابل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تجمع کردند.

این تجمع که برای چندمین بار در ماههای گذشته برگزار می‌شود، در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی کارگزاران سازماندهی شده بود؛ این بیمه‌گرانِ بدون بیمه و حق و حقوق می‌گویند شیوه کار ما حجمی است و در ماههای کساد گذشته، میانگین درآمدمان، ۳۵۰ هزارتومان در ماه بوده‌است.

روز یکشنبه، قرار بود طرح استخدامی کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی شود که جلسه کمیسیون اجتماعی تشکیل نشد و بررسیِ طرح به زمانی دیگر موکول شد. در این طرح قید شده کارگزاران با بیش از ۵ سال سابقه بایستی در ظرف مدت سه سال، جذب دولت شوند.

در عین حال کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی از احتمال واگذاری کارگزاری بیمهٔ این صندوق به بخش خصوصی ابراز نگرانی کردند و گفتند در صورت تجاری‌سازی بیمه کشاورزی، اوضاع ما بد‌تر خواهد شد و هیچ امیدی برای آیندهٔ بهتر باقی نخواهد ماند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.