آریاشهر تهران؛ جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از سوی مأموران انتظامی ضمن تهدید شهروندان

طی روزهای اخیر مأموران انتظامی با مراجعه به منازل شهروندان در آریاشهر تهران دیش‌های ماهواره‌هایشان را جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساکنین منطقه آریاشهر تهران می‌گویند: «این مأموران با قفل‌شکن به منازل ما مراجعه و ضمن ایجاد رعب و وحشت تهدید کرده‌اند که اگر در را باز نکنیم و مانع از انجام عملیات شویم، قفل در را خواهند شکست.»

این شهروندان تأکید کرده‌اند که علیرغم غیرقانونی بودن این‌گونه تفتیش‌ها، ساکنین با تهدیدهای صورت گرفته مجبور به همکاری با مأموران می‌گردند.

«طرح ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای» ۲۳ بهمن سال ۷۳ به تصویب مجلس ایران رسید و بر اساس آن ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره جز در مواردی که در قانون تعیین شده باشد، ممنوع است.

مسئولان نیروی انتظامی که جمع‌آوری ماهواره‌ها معمولاً توسط آن‌ها انجام می‌شود، می‌گویند که این عمل را بر اساس قوانینی انجام می‌دهند که می‌گویند استفاده از ماهواره در ایران غیرقانونی است اما نیروی انتظامی در حریم خصوصی مردم دخالت نمی‌کند.

جمهوری اسلامی سال‌هاست که با جمع‌آوری تجهیزات دریافت و پخش ماهواره از خانه‌های مردم در نقاط مختلف ایران یا ارسال پارازیت بر روی ماهواره‌ها، تلاش می‌کند از دسترسی عمومی به این تکنولوژی جلوگیری کند.

پیش از این یک فرمانده سپاه پاسداران گفته بود که ۵۰ میلیون گیرنده ماهواره در ایران وجود دارد و رئیس سازمان صداوسیما هم از استفاده ۴۰ درصد مردم کشور از ماهواره خبر داده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.