صدور حکم اعدام برای یک متهم در ایرانشهر

مردی جوان که به قتل هشت عضو یک خانواده ایرانشهری متهم شده بود به مجازات اعدام محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، حکم اعدام مرد جوانی که به بهانه خونخواهی پدر و برادرانش ۸ عضو یک خانه را کشته بود، از سوی دادگاه کیفری صادر شد.

این اتفاق صبح ۲۰ دی سال گذشته هنگامی فاش شد که کارمند اداره بهداشت برای واکسیناسیون کودکان به خانه‌ای در روستای نصرآباد رفته بود اما متوجه شد در خانه به طرزمشکوکی باز است و هیچ صدایی هم نمی‌آید. او به محض ورود به خانه با اجساد بی‌جان و خونین ۵ کودک، دو زن و یک مرد مواجه شد و بلافاصله موضوع را به پلیس اعلام کرد.

در جریان تحقیقات کارآگاهان جنایی ایرانشهر مشخص شد یکی از زن‌ها به نام «نسترن» شب قبل همراه فرزندانش به خانه برادرش، محل جنایت، رفته بود که آن‌ها و خانواده برادرش در این انتقامجویانی با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند.

پلیس در ادامه تحقیقات به اختلاف یکی از اهالی با شوهر نسترن پی برد که او را عامل قتل پدر و برادرانش می‌دانست. این مرد برای خونخواهی پدر و برادرانش به همراه دو همدست دیگر وارد خانه شده و تمام ساکنان آن را به رگبار بسته بودند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این‌که پرونده قتل عام خانوادگی موجب جریحه‎دار شدن احساسات عمومی و اخلال در امنیت عمومی شده بود به صورت ویژه و با سرعت و دقت مورد رسیدگی قرار گرفت و عامل اصلی با حکم دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.‌ حمیدی ادامه داد: در صورت اعتراض وکلا، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا پس از تشریفات قانونی لازم اجرا شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.