تجمع بیش از ۱۰۰ نفری کارکنان آبفار خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق

امروز، بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان در این شرکت تجمع کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، امروز صبح، شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۶، بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان در این شرکت تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

یکی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان به نمایندگی از سایر کارکنان اظهار کرد: این شرکت از ماه‌های پایانی سال ٩٣ تاکنون همواره حقوق کارکنان خود را با ٣ یا ۴ ماه تأخیر و به‌صورت مقطعی پرداخت کرده است که این مسئله فشار زیادی را به ما وارد می‌کند.

وی افزود: دلیل پرداخت با تأخیر یا مقطعی حقوق‌ها، عدم وجود اعتبارات کافی و ارائه بودجه لازم از سوی مسئولان دولت به شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان است.

این کارمند تصریح کرد: در سال ۹۵ تنها سه حقوق به کارکنان پرداخت شد. شرکت حقوق‌ها را به‌صورت مقطعی و به‌صورت هر ۳ تا ۴ ماه یکبار، پرداخت می‌کند. در برخی از مواقع نیز تنها حقوق یک ماه را به کارکنان پرداخت می‌کند. امسال نیز اولین حقوق در خردادماه پرداخت شد که مربوط به حقوق فروردین‌ماه بود.

وی ادامه داد: مشکلات عدم پرداخت حقوق یا مقطعی پرداخت کردن آن به کارکنان حدود سه سال است که شرایط را برای کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان سخت کرده است. باید اقدامی انجام گیرد تا این مشکل به‌صورت ریشه‌ای حل شود.

این کارمند خاطرنشان کرد: وضعیت بحرانی در پرداخت حقوق‌ها داریم. برخی از کارکنان خانه‌هایشان مصادره شده است و حتی تعدادی به مسافرکشی روی آورده‌اند. باید به این وضعیت رسیدگی شود زیرا تحت‌فشار هستیم و شرایط زندگی بسیار دشوار است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.