تجمع بیش از ۲۰۰ نفری کارگران گروه ملی فولاد مقابل بانک ملی اهواز

صبح امروز، ۱۶ مردادماه، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه «گروه ملی صنعتی فولاد اهواز»،  در اعتراض به طولانی شدن وضعیت پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی ایران واقع در خیابان ۲۴ متری شهر اهواز تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه «گروه ملی صنعتی فولاد اهواز»، صبح امروز (۱۶ مرداد ماه) در اعتراض به طولانی شدن وضعیت پرداخت مطالباتشان مقابل ساختمان شعبه مرکزی بانک ملی ایران واقع  در خیابان ۲۴ متری شهر اهواز تجمع کردند.

این کارگران که شمار آنها تا نزدیک به ۲۰۰نفر برآورد می‌شود، میگویند: علت برپایی این اجتماع صنفی طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات معوقه‌ از سوی بانک ملی است که در حال حاضر مالک کارخانه و کارفرمای آنها محسوب می‌شود.

برپایه این اطلاعات شرکت ملی فولاد ایران که شمار کارگران آن تا ۴ هزار نفر می‌رسد از بنگاه‌های اقتصادی متعلق به گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا محسوب می‌شده که پس از پیگیری قضایی ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مدیریت موقت آن به قوه قضاییه محول و در حال حاضر نیز مالکیت آن به بانک ملی واگذار شده است.

کارگران معترض در خصوص میزان مطالبه بانک ملی از کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد اهواز گفت: در حال حاضر بانک ملی به ازای مطالبات میلیاردی خود، سهام دار کارخانه شده و از آن موقع تا کنون برنامه‌ای برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران خود در این واحد ندارد.

کارگران مدعی هستند که آنها از ۵ تا ۸ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده طلبکارند و همچنین حق سنوات آن‌ها از سال ۹۰ پرداخت نشده است.

در همین رابطه «جواد کاظم‌نسب» نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مهم‌ترین مشکل در سطح شرکت‌های صنعتی استان خوزستان متعلق به گروه ملی فولاد ایران با بیش از ۳۵۰۰ نفر کارگر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت کارگران شرکت «گروه ملی فولاد ایران» و ضرورت چاره‌جویی فوری برای حل مشکلات آن‌ گفت: این شرکت که اخیرا به مالکیت بانک ملی درآمده قرار است با حداقل ارزش واقعی به یک بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته عضو کمسیون کشاورزی مجلس، کارگران شاغل در شرکت گروه ملی فولاد در حال حاضر دست‌کم چهار ماه مزد معوقه طلبکارند و در پیگیری مشکلات خود؛ دور جدید اعتراضات صنفی خود را آغاز کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.