۱۵هزار بی‌خانمان در تهران هستند که ۷۰۰ نفر آنها زنان هستند.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به چالش‌های اجتماعی تهران، گفته است: ۱۵هزار بی‌خانمان در تهران هستند که ۷۰۰ نفر آنها زنان هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، محسن مهرعلیزاده، از نامزدهای شهرداری تهران، با بیان این که ۲۰۷ مورد چالش را در تهران شناسایی کرده‌ایم گفت: تهران بیش‌ترین آلودگی را در جمع کلانشهرهای دنیا دارد. در بین ۲۵ پایتخت دنیا، تهران دارای بیش‌ترین ترافیک است. تهران رکورددار فرونشت زمین در جهان است. مقاومت زلزله‌ای تهران، از ۷ ریشتر به چهار و نیم ریشتر رسیده است.

مهرعلیزاده به چالش‌های اجتماعی تهران اشاره کرد و گفت: ۱۵هزار بی خانمان در تهران هستند که ۷۰۰ نفر آنها زنان هستند. همچنین در تهران ۵۰هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد و نرخ خشونت خیابانی در تهران ۴۵۰ نفر در روز است. در تهران در سال گذشته، ۲۶۰۰ مورد کودک آزاری گزارش شد. از هر صدهزار نفر، ۱۰۸ نفر اقدام به خودکشی می‌کنند.

مهرعلیزاده همچنین گفت: «۲۵ درصد تولید ناخالص ملی در تهران انجام می گیرد. ۱۱ درصد جمعیت در تهران ساکن هستند و این از نظر برخی یک چالش است اما به نظر من این یک فرصت است. به همان نسبت جمعیت در تهران نخبه داریم.»

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در تهران زیاد است. برخی کارها هست که فقط از عهده خانم ها برمی آید.

به گفته وی اگر آنها را در شهرداری نادیده بگیریم روی ۵۰ درصد نیرو و توان انسانی این شهر چشم بسته‌ایم.

این نامزد شهرداری تهران گفت: جمع بدهی‌های شهرداری ۲۵هزارَ میلیارد تومان است. اما بدهی صورت وضعیت بررسی نهایی نشده است. در مجموع ۶۰هزار میلیارد بدهی شهرداری است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.