مهدی کروبی از بیمارستان به حصر منتقل شد

مهدی کروبی صبح روز دوم مرداد ماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود، امروز پس از عمل جراحی مجددا به منزلش در حصر منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدحسین کروبی در گفتگوی با خبرگزاری‌ «جماران» اعلام کرد: «ظهر امروز پدرم از بیمارستان مرخص شد و مجددا به منزلش در جماران انتقال یافت.»

وی افزود: «ضربان قلب وی به حالت نرمال برگشته است ولی بنا شده که بعد از این چکاپ‌های دوره‌ای و مرتبی از ایشان به عمل آید.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ بعد از برگزاری انتخابات بحث‌برانگیز آن سال، با اعتراض‌های گسترده مردمی که معتقد به تقلب در شمارش آرا بودند، همراهی کردند. اعتراض‌های مردمی پس از گذشت ماه‌ها همچنان ادامه داشت و حدود یک سال‎و‎نیم بعد و در بهمن سال ۱۳۸۹ با فراخوان دوباره رهبران جنبش سبز، راهپیمایی جدیدی در تهران برگزار شد که در نهایت به حبس خانگی مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی و میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد انجامید. فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی پس از مدتی آزاد شد، اما زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی همچنان در حصر ماند. حبس خانگی رهبران معترضان در ایران، بدون محاکمه و بدون طی مراحل قانونی انجام شد و تا کنون ادامه دارد. آنان نه در دادگاهی حاضر شدند و نه فرصت دفاع از خود یافتند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.