صدور قرار بازداشت موقت یک ماهه برای ساسان آقایی

شعبه دوم دادسرای رسانه برای ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد، قرار بازداشت موقت یک ماهه صادر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ساسان آقایی صبح روز گذشته از زندان اوین به شعبه دوم دادسرای رسانه منتقل و برای او قرار بازداشت موقت به مدت یک ماه صادر شده است.

عصر روز ۲۱ مردادماه، مأموران امنیتی با مراجعه به دفتر روزنامه اعتماد، ساسان آقایی، معاون سردبیر این روزنامه را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

ساسان آقایی فعال رسانه‌ای ۲۱ مردادماه از سوی مأموران امنیتی در دفتر روزنامه اعتماد بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

اتهام این روزنامه‌نگار و نهاد بازداشت کننده او مشخص نیست.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی پس از بازداشت این روزنامه‌نگار در دفتر روزنامه او را به خانه‌اش برده‌اند و پس از تفتیش خانه و ضبط برخی از وسایل شخصی‌اش او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

ساسان آقایی که در حوزه‌ سیاست ایران می‌نویسد، اول آذر ماه ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بازداشت و ۱۲۸ روز در سلول‌ انفرادی بند ۲۰۹ و بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین بود. او در تاریخ هشتم فروردین ماه ۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون ریال از زندان اوین آزاد شد و پس از آن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد و برای اتهام نشر اکاذیب قرار منع تعقیب صادر شد.

Post source : کمپین بین المللی

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.