اعتراض ۲۸ روزه کارگران سیمان کارون برای معوقات مزدی

کارگران کارخانه سیمان کارون (مسجدسلیمان) در اعتراض به تأخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود از حدوداً ۲۸ روز پیش در اعتراض به سر می‌برند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران واحد تولیدی سیمان کارون، از اعتراض صنفی این کارگران، به دلیل پرداخت نشدن معوقات مزدی خبر می‌دهند.

به گزارش رسیده، این اجتماع صنفی اعتراضی از روز ۲۵ تیرماه آغاز شده است.

به گفته آنان، در این کارخانه سیمان حدود ۴۷۰ کارگر رسمی، قراردادی و روزمزد مشغول به‌کار هستند که از ۷ تا ۱۷ ماه پیش‌پرداخت دستمزد کارگران پیمانی وروز مزدی به تعویق افتاده است. همچنین دستمزد کارگران رسمی و قراردادی این کارخانه حدود چهار ماه به تأخیر افتاده است.

کارگران معترض می‌گویند تاخیرهایی که در پرداخت مطالبات مزدی آنها ایجاد شده، به‌هیچ‌وجه با کار سخت و دشواری که آنها هرروز انجام می‌دهند، همخوانی ندارد و آنها علاوه جبران این وقفه خواستار پرداخت معوقات بیمه‌ای خود به تأمین اجتماعی هستند.

معترضان با یادآوری اینکه آنها در ماه‌های  گذشته نیز در اعتراض به تأخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران رسمی و قراردادی اعتراض مشابهی انجام داده بودند، افزودند: پس‌ازاین اقدام اعتراضی کارفرما وعده داد مطالبات کارگران را به‌موقع پرداخت کند که تا این لحظه این وعده نیز محقق نشده است.

کارگران کارخانه سیمان کارون درباره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند؛ غیر از بحث تأخیری که در پرداخت معوقات مزدی آنها وجود دارد؛ فعالیت این واحد تولیدی از یک ماه قبل به دلیل خرابی کوره متوقف شده و در حال حاضر به دلیل خالی بودن سیلوها کاری برای انجام دادن ندارند.

در این رابطه «علیرضا گروهی» فرماندار شهرستان مسجدسلیمان با تایید معوقات مزدی ۴۷۰ کارگر این واحد تولیدی در خصوص اعتراض صنفی کارگران گفت: کارگران سیمان کارون تقریبا از بیست روز قبل در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه‌ای دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

او با بیان اینکه فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان پیگیر مشکلات این واحد تولید کننده سیمان و کارگرانش است، افزود: خواسته کارگران سیمان کارون در خصوص پرداخت معوقات مزدی به حق است اما باید برای رسیدن به آن مسیر قانونی را طی کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.