«کنفدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل» خواستار آزادی فوری رضا شهابی شد

کنفدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل (ITF) با انتشار بیانیه‌ای زندانی شدن مجدد رضا شهابی، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت واحد را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری این فعال کارگری شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کنفدراسیون جهانی حمل و نقل  در این بیانیه، از مقامات ایران خواسته شده به توصیه کمیته آزادی‌های سندیکایی سازمان جهانی کار (ILO) که خواهان منع پیگرد رضا شهابی و ابراهیم مددی بود عمل کرده و فورا رضا شهابی را آزاد کنند.

گفتنی است؛ رضا شهابی، فعال کارگری، از هفته گذشته در زندان رجایی شهر کرج اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

اعتصاب غذای این فعال کارگری در اعتراض به وضعیت پرونده و محسوب نکردن مرخصی پزشکی او به عنوان دوره محکومیت صورت می‌گیرد.

صبح روز هجدهم مردادماه رضا شهابی برای سپری کرد باقیمانده حبس خود به زندان رجایی شهر مراجعه کرد اما به دلیل «غیبت» و همچنین اجرایی شدن «یک سال حبس در پرونده سال ٩٣ به اتهام تبلیغ علیه نظام»، مدت‌زمان محبوس بودنش از سه ماه به هفده ماه افزایش یافته است.

دادستانی به خانواده این فعال کارگری اعلام داشته که وی باید تا ۱۸ دی‌ماه ۹۷ در زندان باشد.

پنج ماه از این محکومیت به طور غیرقانونی به دلیل «غیبت» برای آقای شهابی اعمال شده در حالی که وی طی این مدت با تأییدیه پزشکی قانونی در مرخصی استعلاجی به سر برده است.

رضا شهابی که در روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شده بود، به دلیل ضرب و شتم مأموران امنیتی در زمان بازداشت و بازجویی، در دوره محکومیت دو بار تحت عمل جراحی (گردن و کمر) قرار گرفت و به دلیل وضعیت جسمی بسیار وخیم، مسئولان قضایی با تأییدیه پزشکی قانونی و اخذ وثیقه سنگین با مرخصی استعلاجی نامبرده برای مدت باقی‌مانده حبس موافقت نموده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.