کودک‌آزاری در کرمانشاه؛ ضرب و شتم دختر ده ساله از سوی مادر

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از مصدومیت شدید و بستری شدن دختربچه ۱۰ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های این شهر خبر داد که حسب گزارش‌های اولیه اتهام کودک‌آزاری و ضرب‌وجرح عمدی متوجه مادر معتاد این دختر خردسال است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل روابط عمومی دادستانی کل کشور، محمدحسین صادقی گفت: «حسب گزارش کلانتری ۱۳ کرمانشاه هفته گذشته دختر خردسال ۱۰ ساله‌ای به نام سارینا به علت صدمات شدید وارده و آثار جراحت در بخش‌های مختلف بدن به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شده و قادر به صحبت هم نبوده است.»

وی افزود: «پس از اعلام گزارش این پرونده، با قید فوریت دادستان شخصاً دستور رسیدگی صادر و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

صادقی  تأکید کرد: نتیجه تحقیقات اولیه انجام‌شده حکایت از توجه اتهام به مادر معتاد این کودک دارد که نسبت به جلب و دستگیری وی به اتهام کودک‌آزاری و ایراد ضرب‌وجرح عمدی اقدام شده و تحقیقات در حال انجام است.»

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: «مادر این کودک معتاد به ماده مخدر شیشه است.»

داریوش اسدبیگی، رئیس اورژانس اجتماعی کشور پیش تر اعلام کرده بود که ۷۵ درصد کودک‌آزاری‌ها در ایران توسط اعضای خانواده صورت می‌گیرد.

به گفته وی، بیشتر کودک‌آزاری‌ها توسط والدین انجام می‌شود و اعتیاد،‌ مصرف الکل، تندخویی و انحراف جنسی افراد از علل اصلی آن است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.