۲۲ مدرسه کانکسی و ۲۵ مدرسه تخریبی در رامشیر وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش رامشیر با بیان اینکه ۱۵۳ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، گفت: «مشکل اصلی ما فرسودگی این فضاهای آموزشی است؛ هم‌اکنون ۲۲ مدرسه کانکسی و ۲۵ مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد که همچنان در حال استفاده هستند.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، سعید قنواتی با اشاره به تحصیل ۱۰ هزار و ۵۷۱ دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در شهرستان رامشیر، اظهار کرد: «پیش‌بینی می‌کنیم امسال تعداد دانش‌آموزان به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر برسد.»

 وی افزود: «هم‌اکنون ۱۵۳ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان وجود دارد که با توجه به تعداد دانش‌آموزان شهرستان، برای ما کافی است. از نظر تعداد فضاهای آموزشی مشکلی نداریم و مشکل اصلی ما فرسودگی این فضاهای آموزشی است. هم‌اکنون ۲۲ مدرسه کانکسی و ۲۵ مدرسه تخریبی در حال استفاده هستند. همچنین سه مدرسه روستایی درواقع خانه‌های عادی بوده‌اند که به آموزش و پرورش واگذار شده‌اند تا از آن‌ها به عنوان مدرسه استفاده شود.»

مدیر آموزش و پرورش رامشیر گفت: «یکی دیگر از مشکلات ما وجود نیروهای غیربومی در شهرستان است؛ به طوری که ۵۵ تا ۶۰ درصد نیروهای ما غیربومی هستند. به طور کلی کادر آموزشی ما شامل ۹۶۰ نفر است که ۹۰ نفر از این افراد حق‌التدریس هستند و بقیه به صورت پیمانی فعالیت می‌کنند.  »

وی خاطرنشان‌کرد: «از مسئولان می‌خواهم که به فکر مناطق محروم باشند. در بحث کنکور باید کارهای جدی در شهرستان صورت بگیرد و برای اینکه نتایج مناسبی در این زمینه به دست بیاوریم، باید کارمان را از امروز شروع کنیم و توجه ویژه‌ای به کنکور داشته باشیم.  »

مدیر آموزش و پرورش رامشیر افزود: «سال گذشته در امتحانات نهایی رشته نظری، رتبه ۲۵ استانی را کسب کرده بودیم. امسال در این زمینه پیشرفت مناسبی داشتیم و رتبه ۱۵ استانی را به دست آوردیم. این پیشرفت نشان می‌دهد دانش‌آموزان با استعدادی در رامشیر وجود دارند اما باید به آن‌ها توجه شود»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.