تجمع کارگران دستمال کاغذی نرمه در اعتراض به تعطیلی کارخانه

حدود ۳۰ نفر از کارگران کارخانه نوظهور تولید کننده دستمال کاغذی نرمه روز گذشته از ساعت ۹ صبح تا حوالی ساعت ۱۸ در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز گذشته، سه شنبه ۶ شهریور، از ساعت ۹ صبح تا حوالی ساعت ۱۸، حدود ۳۰ نفر از کارگران کارخانه نوظهور تولیدکننده دستمال‌کاغذی نرمه  در محوطه کارخانه تجمع کردند. اعتراض آنان به تعطیلی کارخانه، پرداخت نشدن ۸ ماه مزد و عدم واریز حق بیمه‌ها بازمی‌گردد.

جمعی از این کارگران گفتند: که کارخانه نوظهور از ۱ مرداد توسط مدیریت کارخانه تعطیل اعلام شده است اما هنوز این موضوع مورد موافقت مقام‌های مسئول قرار نگرفته است.

از سویی در حدود ۱۵ نفر از کارگران قراردادی کارخانه نوظهور مردادماه امسال تعدیل شدند. به‌صورت کلی کارگران تعدیل‌شده کارخانه نوظهور و کارگران باقی‌مانده در کارخانه که در حدود ۱۸ نفر هستند، ۸ ماه معوقات مزدی دارند که ۵ ماه از آن مربوط به سال ۹۵ (فرودین تا مرداد) است.

از طرفی حدود سه ماه از حق بیمه‌های کارگران کارخانه نوظهور به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز نشده است که این مسئله در تجمع روز گذشته مورد اعتراض کارگران قرار گرفت.

از کارگران باقی‌مانده در کارخانه در حدود ۳ نفر قراردادی و الباقی رسمی هستند که در بخش‌های نگهبانی و انبار کارخانه کار می‌کنند.

کارگران باقی‌مانده کارخانه نوظهور بیشتر از بیست سال سابقه کار دارند و تعداد انگشت‌شماری از آنها باید با استفاده از قانون سختی زیان‌آور، زودتر از موعد بازنشست شوند اما با تعطیلی کارخانه هم‌اکنون اموال کارخانه نوظهور به‌منظور پرداخت طلب‌هایش توقیف شده است و دادسرای شهید مطهری مسئول رسیدگی به شکایات طلبکاران این کارخانه است.

کارخانه نوظهوری در سال ۹۲ در حدود ۲۴۰ کارگر داشت که به‌تدریج تعداد کارگران آن کاهش یافت و حالا تنها ۱۸ کارگر در این کارخانه باقی‌مانده است.

سال گذشته یک جلسه با حضور مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار در کارخانه نوظهور برگزار شد تا با در نظر گرفتن بخشودگی‌های بیمه‌ای و تخصیص وام کم‌بهره بخشی از مشکلات کارخانه برطرف شود اما بااین‌وجود مشکلات کارخانه نوظهور به‌مرور تشدید شد و حالا کار به تعطیلی کارخانه رسیده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.