مرگ ۳ کارگر حین انجام کار در حوادثی متفاوت

۳ کارگر، دیروز و امروز بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی کار، جان خود را ازدست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، دیروز، چهارشنبه ۷ شهریور، دو کارگر که در یک گارگاه بلوک‌زنی در روستای تمگران در شهرستان قلعه گنج استان کرمان مشغول به کار بودند، بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند و نیز، امروز صبح، یک کارگر افغان، بر اثر آتش‌سوزی، در یک مجتمع در دست‌ساخت در دزفول، جان خود را از دست داد.

دو کارگر که در یک گارگاه بلوک‌زنی در روستای تمگران در شهرستان قلعه گنج استان کرمان مشغول به‌کار بودند، براثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

«علی پرنگ» فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج در خصوص علت این حادثه گفت: این دو نفر در یک کارگاه بلوک‌زنی مشغول به‌کار بودند که براثر بی‌احتیاطی در اقدامات ایمنی و لخت بودن سیم دچار برق‌گرفتگی و فوت شدند.

وی به همه کارفرمایان، پیمانکاران و کلیه کارگاه‌های فنی، تولیدی، عمرانی و ساختمانی تأکید کرد؛ قبل از کار، مسائل ایمنی را حتماً رعایت کنند.َ

و نیز در حادثه‌ای دیگر، یک کارگر افغان تبار که در اتاقک نگهبانی یک مجتمع، مشغول به کار بود، در حادثه آتش‌سوزی، جان خود را از دست داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول روز پنجشنبه گفت: پس از دریافت گزارش حادثه، یک تیم از آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۱ به محل حادثه در خیابان آیت ا… معزی اعزام و بلافاصله اقدام به مهار حریق نمودند.
عبدالحسین معظم فر بیان داشت: ناجیان ۱۲۵ با رعایت اصول ایمنی و در کمترین زمان ممکن حریق را مهار کردند اما کارگر افغان تبار این مجتمع که در اتاقک نگهبانی بسر می‌برد در این حادثه جان خود را از دست داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.