تجمع ۹۷ نفری کارگران بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس

صبح امروز، ۹۷ نفر از کارگران بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج فارس، در اعتراض نسبت به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود، مقابل اداره کل کار استان هرمزگان تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز، شنبه ۱۱ شهریورماه، کارگران بهره‌برداری پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در اعتراض نسبت به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود، مقابل اداره کل کار استان هرمزگان تجمع کردند.

این کارگران که شمار آنها تا ۹۷ نفر برآورد می‌شود، برای دومین بار است که در هفته‌های گذشته بابت پیگیری همین مطالبه صنفی، تجمع برپا کرده‌اند.

آنها مدعی هستند که به دستور کارفرما، صبح امروز کارت‌های حضوروغیاب آنها بار دیگر جمع‌آوری شده است و درنتیجه آنها برای دومین بار از حضور در محل کارشان منع شده‌اند.

پیش‌ازاین در تاریخ شنبه، بیست و هشتم مردادماه نیز کارت‌های حضوروغیاب این کارگران توسط کارفرما جمع‌آوری شده بود.

آن زمان کارگران منع شده در اعتراض به وضعیت ایجادشده مقابل ساختمان استانداری استان هرمزگان تجمع کردند که درنتیجه آنها توانستند دوباره  به سرکار سابقشان بازگردند.

این کارگران مدعی هستند؛ از طریق شرکت در آزمون استخدامی که در دی‌ماه سال ۹۲ برگزار شد، توانستند از سال گذشته در این واحد پتروشیمی به صورت قرارداد مستقیم مشغول کار شوند اما درنتیجه جابجایی مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از حدود دو ماه پیش برای تغییر قرارداد استخدامی و معرفی شدن به پیمانکار تحت‌فشار کارفرما قرارگرفته‌اند.

این کارگران که مدعی هستند که قراردادهای فعلی آنها تا پاییز سال جاری اعتبار دارد، می‌گویند: نگران آن هستیم که درنتیجه طرف قرارداد شدن با پیمانکار مزایای مزدی کنونی به‌صورت چشمگیری کاهش یابد.

در این رابطه سیدضیاء الدین فائق، مشاور مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، ضمن تکذیب خبری مبنی بر اخراج نیروهای رسمی پالایشگاه اظهار داشت:« این خبر به‌هیچ‌وجه با واقعیت مطابقت ندارد.»

وی گفت: پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس یکی از درخشان‌ترین پروژه‌های کشور است و شرایط خوبی دارد و طبیعتاً باید مراقب مدل اطلاع‌رسانی در مورد پروژه‌هایی مثل ستاره خلیج‌فارس باشیم.

وی همچنین این نکته را متذکر شد: این افراد البته رسمی نیستند و قراردادشان نیز تا ۳۱ شهریور است و قبل از این هم قراردادی بوده‌اند، ضمن اینکه قرار مدیرعامل قبلی هم این بود که به شرکت بهره‌بردار پالایشگاه که اکنون اویکو این مسئولیت را دارد، اضافه شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.