تداوم تجمع کارگران آذر آب اراک

گروهی از کارگران کارخانه آذر آب در ادامه پیگیری‌های صنفی خود، دیروز مقابل دفتر امام جمعه اراک، ساختمان دادگستری و مرکز صداوسیمای استان مرکزی تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، گروهی از کارگران کارخانه آذر آب، در ادامه پیگیری‌های صنفی خود، دیروز مقابل دفتر امام جمعه اراک، ساختمان دادگستری و مرکز صدا وسیمای استان مرکزی تجمع کردند.

این کارگران مدعی هستند که بیش از ۵ ماه است مطالبات مزدی طلبکارند و در همین راستا از مسئولان مربوطه تقاضای رسیدگی به خواسته‌های صنفی خود را مطرح کردند که برطرف شدن مسئله‌ بدهی‌های بیمه‌ای و بانکی و از سرگیری فعالیت‌های کارخانه از جمله این مطالبات است.

از قرار معلوم پس از مراجعه کارگران به دفتر آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی (نماینده ولی فقیه در استان مرکزی)، اقداماتی در خصوص پیگیری مطالبات صنفی آنها صورت گرفته است.

همچنین کارگران معترض در ادامه پیگیری‌های خود با مراجعه به ساختمان صداوسیمای استان مرکزی، نسبت به اظهاراتی که شب گذشته از زبان کارفرمای این واحد صنعتی منتشر شده است، انتقاد کردند.

قربانی جم (مدیرکل صداوسیمای استان مرکزی) در جمع تعدادی از کارگران آذراب اراک در مقابل درب ورودی صداوسیما گفته است: پیگیری مطالبات کارگری و بیان مشکلات این قشر زحمتکش از صداوسیما حق کارگران و از وظایف مدیران رسانه استانی است و در این باره برنامه‌های متعدد خبری و تولیدی از صداوسیمای شبکه آفتاب  تهیه و پخش  شده است.

به گفته وی؛ بیان مشکلات قشر کارگر در دستور کار مدیریت رسانه استانی قرار دارد و  پیگیری و انعکاس  مشکلات  آنان از شبکه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

در روزهای گذشته کارگران آذر آب اراک با تجمع در مقابل استانداری استان مرکزی و میدان شهدای این شهر (باغ ملی)، خواستار دریافت مطالبات صنفی‌شان شده بودند.

در برنامه تلویزیونی شب گذشته «سیمای کارگر» که به‌صورت زنده از شبکه تلویزیونی استان مرکزی پخش شد، «فریبرز پرنا» مدیرعامل کارخانه آذر آب معوقات مزدی کارگران را کمتر از سه ماه و سایر پرسنل شاغل را حدود سه ماه عنوان کرده و گفته است: طی سه ماه گذشته کارگران کارخانه آذر آب اراک فقط ۲۰ تا ۲۵ روز فعالیت تولیدی داشته و مابقی روزها را در خیابان‌های شهر اراک دست به اعتراض صنفی زده‌اند

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.