نامه اعتراضی سهیل عربی به فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه از زندان اوین

سهیل عربی، زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا، در نامه‌ای به اسماعیل کوثری، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، این ارگان امنیتی را مسئول جان خود اعلام کرده و از این مقام امنیتی خواسته است که به آزار و اذیت خود و خانواده‌اش پایان دهند. این زندانی عنوان کرده که در صورت عدم رسیدگی تا هفته آینده، دست به اعتصاب خشک خواهد زد.

متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«سردار اسماعیل کوثری، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران با سلام

اینجانب سهیل عربی در تاریخ ۱۳۹۲/۹/۱۶، توسط مأموران آن قرارگاه دستگیر شدم.

پس از ۵۸ روز بازجویی تحت شکنجه نیروهای تحت امر شما و با اکراه پس از نقض حکم اعدامم در نهایت به تحمل هفت سال و نیم حبس بابت توهین به مقدسات محکوم شدم.

در حالی که باید روز گذشته از زندان آزاد می‌شدم نه تنها نیروهای شما جلوی آزادی قانونی من را گرفتند بلکه به تشکیل پرونده جدیدی برای من و همسرم مبادرت کرده‌اند.

با توجه به اینکه در تمام لحظات این سال‌های سخت که بر من و خانواده‌ام رفت ردپای قرارگاه متبوع و نیروهای تحت امر شما دیده شد آن‌طور که انگار تصمیم‌گیرنده اول و آخر برای زندگی من خانواده‌ام شما هستید این نامه را به جای اتلاف وقت و نوشتن به قوه قضاییه‌ای که نه استقلال دارد و نه انگیزه‌ای برای دفاع از حقوق من به‌عنوان شهروند، می‌نویسم.

جناب کوثری بنده تبرئه خود و همسرم و پایان دادن به آزار و اذیت خانواده‌ام را از شما می‌خواهم.

شما فرمانده قرارگاه هستید ولی با فرض اینکه زیردستان شما واقعیت‌ها را به شما منعکس نمی‌کنند اجازه بدهید توضیح بدهم جرم من فعالیت در صفحه  فیسبوکی بود.  تمام عکس‌ها، مقالات و ترجمه‌های من به قصد روشنگری و انتقاد بود و هیچ واژه توهین‌آمیزی توسط من منتشر نشده است.

یک – اما بازجوهای دو الف من را مجبور کردند که پستهای دیگر ادمین های پیچ را حتی کامنتهای مخاطبین را به عهده بگیرم.

دو – پس از اینکه محکوم به اعدام شدم سایتهای وابسته به سپاه مثل راه دانا و فارس و حتی روزنامه کیهان علیه من اقدام به نشر اکاذیب، تهمت های ناروا کردند، ما از ایشان شکایت کردیم، اما هنوز مجازات نشدند و حتی تکذیبیه هم ننوشتند.

چهار – در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۸، مشمول عفو عمومی شدم، این عفو ابتدا در پرونده‌اماعمال شد و مطابق آن باید ۱۳۹۶/۶/۲۷، یعنی دیروز آزاد می‌شدم، اما این اتفاق نیافتاده است و به دلیل گزارش‌های اشتباه بازجویان قرارگاه ثارالله، از مرخصی، آزادی مشروط تا حتی عفو عمومی که حق قانونی‌ام می‌باشد جلوگیری می‌شود.

اکنون خواسته‌ی من این است که مطابق قوانین خود و همسرم تبرئه و آزاد شویم و فشارها از روی خانواده‌ام برداشته شود و سایت‌هایی که علیه ما اقدام به نشر اکاذیب کرده‌اند دست کم تکذیبیه بدهند، بدیهی است که صبر من هم به‌زودی به پایان خواهد رسید و یک هفته پس از انتشار این نامه در صورت عدم موافقت با خواسته‌هایم اقدام به اعتصاب خشک و تر می‌نمایم.

مسلماً با وضعیتی که من تجربه کردم قبل از هر نهاد و ارگانی قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران و شخص شما به‌عنوان فرمانده این قرارگاه را مسئول جان و سلامت و آزادی خودم و خانواده‌ام می‌دانم.

با تشکر

سهیل عربی – زندان اوین – ۲۸ شهریورماه»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.