مرگ و مصدومیت ۸ کارگر تونل چری بر اثر ریزش کوه

مدیرکل کار استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: ریزش کوه در منطقه «چری» کوهرنگ، موجب تخریب دیوارهای بتنی مسیر احداث تونل و زیرآور ماندن کارگران آن شده است. جزایری می‌گوید پیمانکار این پروژه، زمان آغاز آن را به اداره کار اعلام نکرده بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور، بر اثر ریزش کوه، ۳ کارگر پروژه تونل کوهرنگ کشته و ۵ کارگر نیز مصدوم شدند. مصدومان به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

«عباس جزایری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: ریزش کوه در منطقه «چری» کوهرنگ، موجب تخریب دیوارهای بتنی مسیر احداث تونل و زیرآور ماندن کارگران آن شده است.

جزایری بابیان اینکه در زمان ریزش کوه، تونل هنوز احداث نشده بود و کارگاه تازه دو روز بود که کار خود را شروع کرده بود، افزود: ازآنجاکه تونل در منطقه برف خیزی قرار داشت، خاک کوه سست شده بود و احتمال ریزش آن حتی در فصل تابستان نیز وجود داشت.

مدیرکل کار استان چهارمحال و بختیاری روز گذشته؛ در جمع خبرنگاران، گفته بود که طبق ماده ۸۷ قانون کار، پیمانکاران و کارفرمایان موظف هستند نقشه کار و زمان آغاز پروژه را به اداره کار اطلاع دهند، اما در زمان آغاز این پروژه این کار انجام نشده بود.

جزایری بابیان اینکه آغاز این پروژه در بهار و سایر فصول ممکن نبود، گفت: تنها فصل مناسب که برف‌باران نیز کم است تابستان است. البته پیش‌بینی‌های لازم همانند احداث ستون‌های آهنی انجام‌شده بود بااین‌حال حجم بالای آوار ناشی از ریزش کوه جان کارگران را گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.