وضعیت جسمانی عبدالفتاح سلطانی در بند ۳۵۰ اوین وخیم است

وضعیت جسمانی عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، به دلیل شرایط نامساعد زندان و عدم دسترسی به رسیدگی درمانی وخیم گزارش شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی، پس از آخرین ملاقات خود با این زندانی سیاسی در صحفه شخصی خود نوشته است: «امروز ملاقات حضوری داشتیم. همسرم عبدالفتاح سلطانی باز بسیار بیمار بود. گفت چند روزی است مشکل گوارش و کولیت روده او را به شدتاذیت می‌کند. دو ماه پیش در ایام مرخصی آزمایشات نشان از کم خونی شدید می‌داد که پزشک گفته بود تا زمانی که موقعیت او تغییر نکند بیماری او بهبود نخواهد یافت! متاسفانه بیماری هموروئید به کم خونی او افزوده است. هر چه می‌گذرد جسم او تحلیل می‌رود و بیماری نوسان فشار خون و دیسک کمر و گردن و دستگاه گوارش عبدالفتاح گسترش پیدا می‌کند.»

معصومه دهقان همچنین از خودداری دادستانی از صدور آزادی مشروط و مرخصی برای آقای سلطانی خبر داده است.

شایان ذکر است؛ این اعمال غیرقانونی مانند منع آزادی مشروط و اعاده دادرسی، به‌احتمال قریب‌به‌یقین از طرف ضابطین پرونده سلطانی اعمال می‌گردد.

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت.

مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.