کارگران ارگ قدیم بم بازهم دست از کار کشیدند

برای چندمین بار کارگران پروژه مرمت ارگ قدیم بم از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق دست از کار کشیده و محل کار خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در ارگ قدیم بم گزارش کردند؛ از صبح دیروز (۱۸ مهر ماه) حدود ۱۲۰ کارگر پروژه مرمت ارگ قدیم بم در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و محل کار خود را‌ ترک کرده‌اند.

این کارگران از زیرمجموعه‌های سازمان میراث فرهنگی محسوب می‌شوند که تا ساعتی قبل شماری از آنها مقابل در ورودی پایگاه ارگ قدیم تجمع کرده‌ بودند.

کارگران معترض می‌گویند؛ پیش از این حقوق کارگران حدود سه تا ۴ ماه به تعویق می‌افتاد و مدیر پایگاه میراث فرهنگی ارگ بعد از اعتراض چند روزه کارگران آن را پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر چندین روز در ماه جاری دست به اعتراض صنفی زده‌ایم و هنوز خبری از پرداخت دستمزد تیر، مرداد و شهریور ما کارگران نیست.

به گفته کارگران، علاوه بر تاخیر سه تا چهار ماهه در پرداخت حقوق از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران روالی است که سازمان میراث فرهنگی برای پرداخت دستمزد کارگران پروژه‌های عمرانی در پیش گرفته است.

طبق اظهارات این کارگران، سازمان میراث فرهنگی بودجه معینی برای ترمیم و مرمت بناهای فرهنگی مانند ارگ قدیم بم درنظر نگرفته است و برای همین هر ماهه پایگاهای میراث فرهنگی برای تامین منابع مالی پروژه‌هایی که در دست مرمت است، دچار مشکل هستند.

طبق اظهارات کارگران ارگ قدیم بم، با وجود آنکه کارگران در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته بودند به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

در همین رابطه فرهاد عزیزی (مدیرکل دفتر امور پایگاهای میراث جهانی کشور) روز هفدهم مهرماه، از پرداخت حقوق کارکنان پایگاه‌های جهانی چغازنبیل و بم تا دو روز آینده خبر داده بود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که این مقام مسئول در روز دهم مهرماه نیز وعده پرداخت مطالبات کارگران را داده بود.

طبق اظهارات وی، قرار بود همه معوقات مزدی کارگران پروژه‌های ارگ بم، چغازنبیل، شوشتر و چند پروژه دیگر یک‌جا پرداخت می‌شد اما تا لحظه انتشار این خبر پولی به حساب کارگران پرداخت نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.