ساسان آقایی؛ بیش از دو ماه حبس در سلول انفرادی بند ۲۴۱ اوین و مخالفت با آزادی

ساسان آقایی، روزنامه‌نگار و معاون سردبیر روزنامه اعتماد، از ۲۱ مردادماه در بند ۲۴۱ زندان اوین تحت بازجویی به سر می‌برد و مقامات امنیتی و قضایی با آزادی وی مخالفت می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقامات قوه قضاییه از آزادی با قرار وثیقه ساسان آقایی پس از دو ماه انفرادی، به دلایل نامشخص مخالفت می‌کنند و این روزنامه‌نگار همچنان بدون اتهام مشخصی در سلول انفرادی بند ۲۴۱ زندان اوین متعلق به حفاظت قوه قضاییه محبوس است.

 الیاس حضرتی، مدیر مسوول روزنامه‌ی اعتماد و نماینده‌ی مردم تهران در مجلس، درباره‌ی وضعیت ساسان آقایی در مصاحبه ای گفته که «برای آزادی او تلاش کرده‌ایم، اما نشده است.»

عصر روز ۲۱ مردادماه، مأموران امنیتی با مراجعه به دفتر روزنامه اعتماد، ساسان آقایی، معاون سردبیر این روزنامه را بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی پس از بازداشت این روزنامه‌نگار در دفتر روزنامه او را به خانه‌اش برده‌اند و پس از تفتیش خانه و ضبط برخی از وسایل شخصی‌اش او را به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

ساسان آقایی که در حوزه سیاست ایران می‌نویسد، اول آذرماه ۱۳۸۸ در جریان اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به اتهامات نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی بازداشت و ۱۲۸ روز در سلول انفرادی بند ۲۰۹ و بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین بود. او در تاریخ هشتم فروردین‌ماه ۸۹ با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون ریال از زندان اوین آزاد شد و پس از آن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد و برای اتهام نشر اکاذیب قرار منع تعقیب صادر شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.