وقوع سه حادثه کار متفاوت بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی کار

دیروز، ۲۳ مهر ماه، طی سه حادثه کار متفاوت، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۲ کارگر کشته و ۲ کارگر نیز دچار مصدومیت شد. ایران رتبه ۱۰۲ در میان کشورهای جهان را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، روز گذشته، ۲۳ مهر ماه، یک کارگر ساختمانی حین انجام کار در یک واحد مسکونی مربوط به پروژه مسکن مهر کارگران هواشناسی در شهرستان روانسر در استان کرمانشاه براثر سقوط از داربست دچار حادثه شد و جان باخت.

سخنگوی اورژانس روانسر با تایید این خبر گفته است: این کارگرحین انجام کار بر روی داربست از ارتفاع طبقه پنجم ساختمان سقوط کرده ودر دم جان سپرده است.
و نیز طی گزارش دیگری از ایلنا، حوالی ساعت ۹ صبح دیروز، یکشنبه/۲۳ مهرماه، آتش سوزی در واحد ان جی ال ۱۰۰۰ امیدیه واقع در میدان نفت و گاز آقاجری، دو کارگر را مصدوم کرد.

مرکز ایمنی کار واحد ان جی ال ۱۰۰۰ امیدیه دراینباره گفت: نام خانوادگی یکی از این کارگران سالاروند است و در زمان حادثه مشغول تعمیر شیر گاز بوده است اما به علت فشاری که پشت شیر جمع شده، دچار حادثه شد.سوختگی این کارگر جدی نیست و هم اکنون به بیمارستان منتقل شده است.

مطابق اطلاعات مرکز ایمنی کار این واحد پتروشیمی در جریان این حادثه یک کارگر دیگر به نام رجب شیرعلی دچار مشکل تنفسی شد بود که مشکل وی برطرف شده است.
و نیز به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه از مرگ کارگر دامداری بر اثر برق‌گرفتگی در این شهرستان خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود علیپور اظهارکرد: در این حادثه که عصر روز گذشته رخ داد کارگر یک دامداری که در حال کار با دستگاه شیر دوش بوده به دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست داده است.

وی تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی و دقت در استفاده ایمن از وسایل کاری بسیاری از حوادث را کاهش خواهد داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.