سعید شیرزاد؛ تداوم حبس در اندرزگاه سه زندان رجایی شهر و محرومیت از حق ملاقات

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در اندرزگاه سه این زندان به سر می‌برد و از حق ملاقات محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد در پی اعتصاب غذای طولانی‌مدت نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر، از ماه گذشته به دستور مسئولین به صورت ممنوع‌الملاقات در اندرزگاه سه زندان نگهداری می‌شود و روز گذشته از ملاقات وی با خانواده‌اش ممانعت به عمل آمده است.

گفتنی است که این زندانی سیاسی روز گذشته ۲۴ مهرماه به بیمارستان منتقل شده و پس معاینه و تجویز دارو از سوی پزشک، به زندان بازگردانده شده است.

سعید شیرزاد در مرداد و شهریور سال جاری به همراه تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در اعتراض به فشارهای واردشده از سوی مسئولین در زندان رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر برد و در هفته سوم شهریورماه همراه با ضرب و شتم به اندرزگاه سه منتقل شد.

سعید شیرزاد اولین بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید زمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی شهر تبعید شد.

سال گذشته پس از پانزده ماه بلاتکلیفی و حبس، ابوالقاسم صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران این فعال مدنی را به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم کرد. این در حالی است که این زندانی سیاسی به دلیل «کمک به زلزله‌زدگان» به یک سال حبس تعلیقی محکوم‌شده بود که در حکم جدید به حبس تعزیری تبدیل‌شده است.

از فعالیت‌های این زندانی سیاسی می‌توان به کمک وی در منطقه زلزله‌زده بوشهر و در امدادرسانی به مردم محروم سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

همچنین فعالیت‌های وی شامل آموزش کودکان زلزله‌زده یا کودکان مناطق محروم، آموزش در امر بهداشت و در اختیار قرار دادن لوازم بهداشتی، تجهیز محل اسکان بازماندگان، برق‌کشی استاندارد کانکس‌های محل سکونت آنان و ایجاد ارتباط با کودکان آسیب‌دیده جهت آماده‌سازی ذهنی آنان در پذیرش شرایط نابسامان پیش رو بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.