فرهاد سلمانپور ظهیر از یک ماه پیش در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می‌برد

فرهاد سلمانپور ظهیر، فعال مدنی، پس از گذشت یک ماه همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرهاد سلمانپور ظهیر در تاریخ ۲۷ شهریورماه بازداشت شده و برای مدت یکماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.

این فعال مدنی از حق ملاقات با خانواده محروم و در خصوص فعالیت‌هایش برای زندانیان سیاسی از سوی مأموران وزارت اطلاعات تحت بازجویی است.

گفتنی است؛ فرهاد سلمانپور ظهیر پیش‌تر در اسفندماه سال ۹۵ بازداشت و پس از تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی در خردادماه سال جاری از اوین آزاد شد. اتهامات مطروحه برای آقای سلمانپور ظهیر طی دوران بازجویی «اقدام علیه امنیت ملی، داخلی و خارجی جمهوری اسلامی»، «اجتماعی و تبانی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بوده است.

فرهاد سلمانپور ظهیر که سابقه دستگیری متعددی دارد، نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهامات «اقدام علیه امنیت کشور»، «افشای اسناد محرمانه مربوط به سپاه پاسداران»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» جمعاً به ۲۶ سال حبس تعزیری حبس تعزیری و ۲۰ سال تبعید به شهرستان شیروان-چرداول پس از اتمام حبس به مدت ۲۰ سال و نیز محرومیت دائمی از حق عضویت در نهادهای انقلابی نظیر نیروی مقاومت بسیج و همچنین انفصال دائم از خدمات و مشاغل دولتی» محکوم شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.