هر ساعت ۴۹ نفر در ایران به زندان می‌افتند

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر میزان ورودی زندان‌ها در کشور عنوان‌شده که این آمار تقریباً به ازای هر یک ساعت رقمی بالغ‌بر ۴۹ نفر است، افزود: این امر در سال ۵۸ بالغ‌بر ۱۰ زندانی به ازای هر یک ساعت بود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، حسن موسوی چلک،مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور، صبح یکشنبه، بابیان بااینکه باید دید حوزه اجتماعی کشور ایران در چه مسیری قرار دارد و ادامه این روند آیا امنیت ما را با مشکل مواجه می‌کند یا خیر، اظهار کرد: ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده قضایی در کشوری با جمعیتی بالغ‌بر ۸۰ میلیون نفر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ هزار نفر میزان ورودی زندان‌ها در کشور عنوان‌شده که این آمار تقریباً به ازای هر یک ساعت رقمی بالغ‌بر ۴۹ نفر است، افزود: این امر در سال ۵۸ بالغ‌بر ۱۰ زندانی به ازای هر یک ساعت بود.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: جمعیت گرفتار حوزه اجتماعی کشور چند برابر شده است، طبق آمار مسئولان بهداشتی ۲۳ تا ۲۵ درصد مردم حداقل یک اختلال روانی دارند یعنی به ازای هر چهار نفر حداقل یک فرد دچار اختلالات روانی است.

وی به وضعیت اسف‌بار آمار طلاق در کشور اشاره کرد و گفت: خشونت در جامعه به حدی شده که امروز شاهد سالمند آزاری در این جامعه هستیم، باید در حوزه اجتماعی با مردم صادق و شفاف باشیم و پرداختن به این موضوع را سیاه نمایی نپنداریم.

موسوی چلک خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ محله ناکارآمد در کشور جمعیتی بالغ‌بر ۱۹ میلیون نفر را به خود اختصاص داده است، از حوزه اجتماعی بیمار رنج می‌بریم، باید این نکته را نیز مطرح کرد که متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نفوذ پیداکرده است.

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور درگیر مواد مخدر هستند، ادامه داد: دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از آمار یادشده مصرف‌کنندگان دائمی مواد مخدر هستند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی شکل کودکانه‌تری را به خود گرفته و متأسفانه سن افراد درگیر جرائم در کشور کاهش‌یافته است، افزود: میانگین گفتگو بین اعضای خانواده‌ها در کشور گاه به ۱۵ دقیقه نیز نمی‌رسد.
موسوی چلک با تأکید بر لزوم تقویت مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: امنیت اجتماعی با موضوعات اجتماعی تعریف خواهد شد، اگر از تهاجم فرهنگی به ناتوی فرهنگی رسیدیم به سبب آثار تخریبی آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر اینکه ارتقای سلامت اجتماعی و سنجش مستمر شاخص سلامت اجتماعی الزامی است، تأکید کرد: متأسفانه تا امروز حتی یک‌بار این شاخص‌ها در کشور سنجیده نشده است.

به گفته مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور سلامت اجتماعی وقتی درگیر جانب‌داری‌های سیاسی می‌گردد ظلم بزرگی است که به این حوزه تحمیل می‌شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.