قطع دست کارگر جوان براثر حادثه کار

افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران گفت: «بی احتیاطی کارگر برش کار هنگام کار با دستگاه برش صنعتی باعث صدمه دیدن شدید دست او شد.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از جوان، علیرضا کاظمی افسر آماده منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: در پی تماس کارگران کارگاه درب و پنجره سازی با سامانه ۱۲۵ و اعلام آسیب‌دیدگی شدید دست کارگر جوان در دستگاه برش صنعتی، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به بزرگراه شهید لشکری (جاده مخصوص کرج)، بعد از چهارراه ایران‌خودرو، خیابان جهاد اعزام شدند.

افسر آماده منطقه یک عملیات آتش‌نشانی تهران ادامه داد: کارگر برش‌کار جوان در یک کارگاه درب و پنجره سازی با دستگاه برش صنعتی مشغول کار بود که ناگهان دست راست او در لابه‌لای تیغه‌های دستگاه برش پروفیل گیر کرده و به‌شدت مجروح شد.

وی اضافه کرد: به هنگام وقوع این حادثه علاوه بر گیرکردن دست این کارگر ۲۱ ساله، براثر شکسته شدن تیغه برش، تکه‌ای از آن پرتاب شد و به‌صورت وی برخورد کرد که موجب آسیب‌دیدگی صورتش نیز شده بود.

کاظمی تصریح کرد: نیروهای آتش‌نشانی بی‌درنگ پس از قطع جریان برق کارگاه و ایمن‌سازی محل حادثه، با استفاده از ابزار و تجهیزات نجات، دست این کارگر را از میان تیغه دستگاه برش آزاد کرده و او را برای انتقال به مرکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند.

این افسر آماده آتش‌نشانی تأکید کرد: آتش‌نشانان پس از انجام امدادرسانی به فرد مصدوم و نیز ایمن‌سازی محل حادثه، تذکرات ایمنی لازم را به مالک و کارگران کارگاه گوشزد کردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.