محاکمه یک متهم به سرقت؛ «دستم را قطع نکنید، مادر سرطان دارد و دخترم خردسال است»

مرد جوانی که به سرقت از ۱۴سوپرمارکت، لباس فروشی و یک پرنده فروشی متهم است روز ۲۱ آبان ماه درحالی پای میز محاکمه ایستاد که برخی از شاکیان از جمله یکی از آنان بخاطر سرقت ۵ طوطی کاسکو برای وی درخواست قطع دست را مطرح کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۴ به دنبال چندین فقره سرقت مشابه به فروشگاه های پوشاک، سوپرمارکت و یک مغازه پرنده فروشی در حوالی تهرانپارس در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می داد دزد شب رو بعد از شکستن قفل در وارد مغازه شده و همه اوموال را به سرقت برده است. تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز و شهرام ۳۴ساله هنگام اجرای آخرین نقشه ای بازداشت شد.

وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه شاکیان یک به یک به تشریح شکایتشان پرداختند. یکی از شاکیان گفت: وقتی صبح به مغازه ام که فروشگاه پوشاک است برگشتم متوجه سرقت شدم”. تمام لباس های مارک مغازه ام به سرقت رفته بود. شاکی دیگر که صاحب مغازه پرنده فروشی بود نیز گفت: ۵ طوطی کاسکو از مغازه ام سرقت شده است. من برای شهرام درخواست قطع دست دادم.

سایر شاکیان نیز درخواستشان مبنی بر اشد مجازات را مطرح کردند.

سپس شهرام به دفاع پرداخت و گفت: حرفی برای گفتن ندارم. ۱۴ فقره سرقت را قبول دارم دستم را قطع نکنید دخترم خردسال است و مادرپیرم به بیماری سرطان مبتلا شده است. من به خاطر فشارهای زندگی دست به سرقت زدم. اشتباه کرده ام و حالا از شاکیان و قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.