انتقال محمد نظری و دو زندانی سیاسی دیگر به زندان ارومیه

محمد نظری، خالد فریدونی و عمر فقیه پور روز گذشته ۲۴ آبان ماه از زندان رجایی شهر به زندان ارومیه انتقال یافتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نظری، خالد فریدونی و عمر فقیه پور، سه زندانی سیاسی، روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه با مأموران زندان رجایی شهر درگیر شده‌اند و روز گذشته به صورت تنبیهی به زندان ارومیه انتقال یافته‌اند.

گفتنی است، روز گذشته محمد نظری در بهداری زندان رجایی شهر از سوی یکی از مأموران زندان مورد ضرب و شتم و بی‌احترامی قرار گرفته در پی این اتفاق خالد فریدونی و عمر فقیه پور با این مأمور مذکور درگیر می‌شوند.

گفته می‌شود که در پی این درگیری پرونده‌ای برای خالد فریدونی و عمر فقیه پور تشکیل شده است.

محمد نظری، متولد ۱۳۵۰ و اهل شهر شاهین دژ از توابع استان آذربایجان غربی، در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در دادگاه ارومیه توسط قاضی جلیل زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ در دادگاه مهاباد به حبس ابد تقلیل یافت.

محمد نظری در مدت ۲۴ حبس خود، طی نامه‌های متعددی به سه رییس قوه قضاییه ایران، خواهان اعاده دادرسی شده اما تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است.

این زندانی سیاسی با درخواست اعمال ماده ۱۰ آیین دادرسی در پرونده‌اش در مردادماه سال جاری به اعتصاب غذای اعتراضی زندانیان سیاسی رجایی شهر پیوست و در ماه جاری به صورت مشروط و برای مدت یک ماه اعتصاب غذای خود را متوقف کرد.

عمر فقیه پور و خالد فریدونی در سال‌های ۷۸ و ۷۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه از طریق ارتباط با حزب دموکرات کردستان، در دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شدند که این حکم، پس از چند سال در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد کاهش یافت.

این زندانیان سیاسی در سال‌های گذشته در زندان‌های پیرانشهر، مهاباد، ارومیه و رجایی شهر نگهداری شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.