هنرمند زندانی ساز خود را برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور به حراج گذاشت

یوسف عمادی، هنرمند محبوس در زندان اوین، در نامه‌ای ضمن اعلام همدردی با زلزله‌زدگان در منطقه غرب کشور ساز اعلام کرد که جهت کمک به آنان ساز سه تار خود را به حراج خواهد گذاشت.

متن نامه این هنرمند در بند که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«کرمانشاه مهد موسیقی فولکلوریک ایران لرزید و کودکان آن دیار در اوج غنای معنوی،نیازمند یاری ما هستند. سه تار محبوبم، آغازگر نوازندگی‌ام که در میان سازهایم بیش از همه با آن مأنوس بوده و تداعی‌کننده تمامی خاطرات کودکی و نو جوانی‌ام است و همیشه با نواختنش از آوار غم رهایی یافته‌ام را به‌عنوان بارزش ترین و تنها سرمایه زندگی‌ام به کودکان مرزنشین و زلزله‌زده آن سرزمین تقدیم می‌نمایم.
تمامی منافع مادی آن را هر چند ناچیز، برای کاستن از آلام این کودکان هم‌وطنماختصاص می‌دهم.»

برای خرید این ساز و همراهی با این هنرمند برای کمک به زلزله‌زدگان با شماره تلفن ۰۹۳۳۳۸۶۰۸۲۹ تماس بگیرید.

یوسف عمادی نخستین بار در مهرماه سال ۱۳۹۲ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد. وی پس از دوران بازجویی با قید وثیقه دویست میلیونتومانی از زندان آزاد گشت.

این هنرمند در دادگاه به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «توهین به مقدسات» به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گشته و از دی‌ماه سال جاری در زندان اوین تحمل حبس می‌کند.

در شهریورماه ۹۵ یوسف عمادی در پرونده جدیدی که از سوی وزارت اطلاعات سپاه برای وی تشکیل شد، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال تبعید به بوشهر محکوم گشت.

مصداق اتهام «تبلیغ علیه نظام» برای یوسف عمادی «ارتباط و گفتگو با رسانه‌ها از داخل زندان در خصوص تهیه یک گزارش کوتاه مستند» عنوان شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.