نامه همدردی تعدادی از زندانیان سیاسی رجایی شهر با آسیب دیدگان زلزله غرب کشور

شماری از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر با انتشار نامه‌ایی، ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با آسیب دیدگان زلزله رخ داده در منطقه غرب کشور از تشکلات کارگری و فعالان مدنی خواستند که «با کمک‌های بهداشتی، آموزشی و مددکاری به یاری این قشر زحمت‌کش و آسیب دیده در زلزله ۷.۳ ریشتری بشتابند و تا زمان رفع تمامی نیازهای آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.»

متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«در نهایت تأسف و تأثر و ناباوری زلزله در استان کرمانشاه، سرپل، ثلاث باباجانی، کرند و دیگر مناطق این استان باخبر شدیم وجودمان را اندوهگین کرد. غمناک‌تر از همه خبرهای و آمارهای مجروحین و کشته‌شدگان می‌باشد، که بی‌شک هرگز در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود. این فاجعه طبیعی و انسانی که یک سوی خرابی‌هایش به دلیل سؤمدیریت و ناکارآمدی مدیرانی است که در عین ناتوانی از رسیدگی به چنین وضعیتی که می‌توان با مدیریت ساخت‌وسازها و مقاوم‌سازی با استانداردهای به روز و نیز به دلیل زلزله‌خیز بودن مناطقی از کشور با پیش‌بینی این گونه حوادث و با فراهم کردن امکانات امداد و نجات، خوراک، پوشاک، بهداشت و غیر تا حدی می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند ولی به دلیل همین سؤمدیریت و عدم نظارت دقیق در ساختمان‌های تازه‌ساخت به اصلاح مسکن مهر و غیره حتی تنها بیمارستان ۳ سال ساخت شهرستان سرپل‌ذهاب با خاک یکسان می‌شود. بی‌شک اولین مقصرین خسارت‌های جانی چنین حوادث طبیعی مسئولین بی‌کفایت و نالایقی هستند که هیچ اهمیتی به جان و مال مردم بی‌گناه و فرودست نمی‌دهند.

این روزها بی‌شک همدردی های مردم با این آسیب دیدگان می‌تواند با فراهم کردن مایحتاج روزانه از جمله خوراک، پوشاک، دارو و لوازم بهداشتی و گرمایشی و چادر تا حدی از آلام و دردهای آنان کاسته و تسکین ببخشند.

متأسفانه سیاست‌های حکومت در این گونه مواقع صرفاً میدانی می‌باشد و به محض فروکش کردن و سروصداها و گزارش‌های خبری و تصویری نیازهای اصلی آسیب دیدگان که همان بهداشت، آموزش و مددکاری می‌باشد به فراموشی سپرده می‌شود در صورتی که مشکلات اساسی این‌گونه حوادث طبیعی تا ماه‌ها و سال‌های ادامه پیدا می‌کند.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج که به دلیل اعتراض به ناکارآمدی و بی‌کفایتی و تبعیض‌ها در زندان محبوس می‌باشیم، به عنوان فرزندان این مردم فرودست و زحمتکش ضمن همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصیبت‌دیدگان و بی‌خانمان، از تمام تشکلات کارگری، معلمان، دانشجویان، پرستاران، فعالین اجتماعی آزادیخواه و برابری طلب درخواست می‌کنیم که با کمک‌های بهداشتی، آموزشی و مددکاری به یاری این قشر زحمت‌کش و آسیب‌دیده در زلزله ۷.۳ ریشتری بشتابند و تا زمان رفع تمامی نیازهای آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رضا شهابی

آرش صادقی

سعید شیرزاد

زانیار مرادی

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶

زندان گوهردشت کرج»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.