مشهد؛ خودکشی همزمان چهار دختر نوجوان در بهزیستی

مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی از خودکشی چهار دختر نوجوان در یکی از مراکز شبه خانواده‌ بهزیستی خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان گفت: عصر دوشنبه، ۱۴ آذرماه، چهار نوجوان در یکی از مراکز شبه خانواده‌ بهزیستی خراسان رضوی اقدام به خودکشی کرده‌اند که خوشبختانه با دخالت به موقع مدیران این مرکز، هر ۴ نفر بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود، این نوجوانان دارای خانواده‌های فروپاشیده با آسیب‌های متعدد اجتماعی بوده‌اند و با دستور مقام قضایی در یکی از مراکز شبه خانواده‌ مشهد پذیرش شده بوده‌‌اند و پس از مدتی، اقدام به خودکشی کرده اند.

مسؤول روابط عمومی بهزیستی خراسان اعلام کرد: هنوز اطلاعات کافی از انگیزه‌ این ۴ نوجوان نداریم زیرا آنها تحت درمان هستند اما اطلاعات اولیه حاکی است ابتدا یکی از آنها به خاطر افسردگی شدید اقدام به خودکشی داشته و سپس سه نوجوان دیگر در یک حالت شبه نمایشی، از نوجوان اولی پیروی کرده و اقدام به خودکشی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بر اساس اظهارات مدیران مرکز و مندرجات پرونده‌ پزشکی و پذیرش این دو نوجوان، آنها سابقه‌ اختلالات روانی و آسیب خانوادگی داشته و مدتی را در بیمارستان روانی گذرانده‌اند و اکنون حال آنها مساعد است و فرایند مشاوره و اقدامات روان‌شناسی و مددکاری در جهت بهبود کامل آنها در جریان می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.