انتقال سهیل عربی به بند هفت زندان اوین پس از بیست روز نگهداری در قرنطینه زندان

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، روز یکشنبه نوزدهم آذرماه از بند قرنطینه زندان اوین به بند هفت این زندان انتقال یافته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی، زندانی عقیدتی که در روز سی‌ام آبان ماه در پی اعتراض به شرایط بند هشت و درگیری لفظی با مسئولان به بند یک زندان اوین (بند قرنطینه) منتقل شده بود، پس از بیست روز از این بند به بند هفت منتقل شده اما تا کنون وسایل شخصی‌اش به او تحویل داده نشده است.

این زندانی طی بیست روز نگهداری در بند قرنطینه اوین، از حق تماس، هواخوری و استفاده از امکانات زندان محروم بوده است.

گفتنی است که در ماه گذشته گزارشگران بدون مرز یکی از جوایز سال ۲۰۱۷ خود را به سهیل عربی اهدا کرد.

این زندانی سیاسی پیش تر در اعتراض به فشارهای نیروهای امنیتی بر خود و خانواده‌اش و پرونده‌سازی‌های صورت گرفته به مدت ۶۰ روز در اعتصاب غذا به سر برد و پس از انتقال از بند هفت اوین به بند امنیتی ۳۵۰ اوین، به اعتصاب خود پایان داد اما پس از چند روز، در پی انحلال بند ۳۵۰ به بند هشت اوین منتقل شد.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.