احضار ۲۰ کارگر هپکو به دلیل اعتصاب و تجمع در اعتراض به معوقات مزدی

دست‌کم ۲۰ تن از کارگران شرکت هپکو در اراک در هفته‌های اخیر از سوی دستگاه های قضایی و امنیتی احضار شدهاند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شماری از کارگران شرکت هپکو که در شهریورماه در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه حقوق خود دست به اعتصاب زده و در خیابان‌های اراک راهپیمایی کرده بودند، اکنون به «اخلال در نظم جامعه و شرکت در تجمع‌های غیرقانونی» متهم شده‌اند.

روزنامه جامعه فردا نوشته است که پرونده  ۲۰ تن از این کارگران به دادستانی ارجاع شده است.

کارگران به این روزنامه گفته اند: «ما کارگرا حرف‌مون روشنه. ما دیگه مالک خصوصی نمی‌خوایم. بسه. خصوصی‌سازی کمرمون رو شکست».

گفتنی است که تاکنون مطالبات حقوقی کارگران هپکو پرداخت نشده است.

یکی از کارگران نیز درباره وضعیت پرداخت مطالبات مزدی کارگران هپکو گفته است: «شرایط خوبی نداریم. بعد از اعتراض‌ها و تجمع‌ها و تغییر استاندار در استان، ایشان از هپکو بازدید کردند و قول دادند تا پایان سال، هپکو را به شرایط عادی و نرمال برگرداند».

این کارگر به جامعه فردا گفت: «در جلسه شورای تامین در پنجم آذرماه، یک‌ماه به آقای احمدپور، سهامدار فعلی هپکو، فرصت دادند تا دو ماه حقوق پرداخت کند و تولید را راه بیندازند که تا‌کنون عملی نشده است».

محمدرضا حاجی پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، در روز سوم آبان، ‌اعلام کرده بود که حقوق کارگران هپکو «ظرف چند روز آینده» پرداخت می‌شود؛‌ موضوعی که تاکنون محقق نشده و به نوشته جامعه فردا،‌ هنوز «معوقات مزدی سه ماهه پایانی سال ۹۵ و ماه های مهر و آبان سال ۹۶» کارگران پرداخت نشده است.

این در شرایطی است که به نوشته جامعه فردا، پس از شهریور ماه «یک کمک ۱۰ میلیارد تومانی و یک وام بانکی حجیم در اختیار واحد» قرار گرفته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.