مجید اسدی؛ تشخیص تومور سرطانی و ممانعت مسئولان از درمان در بیمارستان

مجید اسدی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر، علیرغم وضعیت وخیم جسمانی و هشدار پزشکان در خصوص وجود تومور در بدنش، همچنان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی طی روزهای گذشته جهت معاینه به بیمارستان منتقل شده و طی عکس‌برداری پزشکان متوجه شده‌اند که در کبد او تومور وجود دارد.

طبق توصیه پزشکان این زندانی سیاسی برای معاینه بیشتر و درمان می‌بایست در بیمارستان بستری شود با این حال مسئولان تا کنون از انجام این کار خودداری کرده‌اند.

شایان ذکر است که شرایط زندان رجایی‌شهر را از نظر امکانات و خدمات درمانی اسفناک است و زندانیان بیمار‌ در این زندان شرایط وخیمی دارند.

مجید اسدی در ماه گذشته به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده است.

مجید اسدی آخرین بار در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کرده‌اند.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.