نگهداری ۳۰۰ تن از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری در زندان تبریز 

حدود ۳۰۰ تن از شهروندان معترض که در هفته گذشته در تبریز و مناطق اطراف بازداشت شده بودند، هم‌اکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌بند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دستکم ۳۰۰ تن از شهروندان اهل تبریز و مناطق اطراف آن پس از بازداشت در هفته‌های گذشته، به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز انتقال یافتند؛ بند قرنطینه زندان تبریز تنها از سه اتاق تشکیل شده که حداکثر ۵۰ نفر ظرفیت دارد.

یکی منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفته است: «بسیاری از این بازداشت‌شدگان زخمی و کتک‌خورده بودند و وضعیت حداقل پنج نفرشان بسیار بد بود.»

بیش از ۷۱ شهر در تظاهرات سراسری ضددولتی در ایران شرکت کردند که در تمام این شهرها، نیروهای امنیتی، نظامی و شبه‌نظامی با به‌کارگیری خشونت دست به سرکوب شهروندان معترض زدند.

نیروهای امنیتی از هفتم دی‌ماه بازداشت شهروندان معترض را آغاز کردند و تا زمان انتشار این خبر بازداشت ۲۱۰۰ تن از ۳هزار تن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید شده است.

پس از سرکوب خشن معترضان در ایران، شهرهای ایران در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و عملاً یک حکومت نظامی اعلام‌نشده در آن‌ها برقرار است؛ حتی در بعضی شهرها اجتماع چند نفر ممنوع است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.