اعزام علیرضا گلیپور به دادسرای اوین

علیرضا گلیپور، زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، روز جاری به دادسرای شهید مقدس اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۲۴ دی ماه علیرضا گلیپور جهت بررسی مجدد پرونده از بند هشت زندان اوین به دادسرای اوین اعزام گشت.

این زندانی سیاسی علیرغم وخامت حال و ابتلا به بیماری های حاد جسمی از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم است.

کمیسیون پزشکی تا کنون چندین بار نظریه عدم تحمل کیفر او را تایید کرده اما ضابطین پرونده و قاضی صلواتی از اجرایی کردن آن خودداری میکنند.

علیرضا گلیپور، متولد۱۳۶۵، ساکن تهران و دانشجوی مخابرات و کارمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مهرماه ۱۳۹۱ از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد. او از زمان بازداشت تا اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ از حق داشتن وکیل محروم بوده است. اولین جلسه دادگاه او در روز ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴ تشکیل شد، جلسه بعدی که قرار بود در تاریخ ۲۵ آبان ماه امسال برگزار شود به زمان دیگری موکول شد. این جلسه نهایتا در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۵ برگزار شد. علیرضا گلیپپور ۲۶ اردیبهشت همان سال به ۳۹ سال و ۹ ماه حبس و ۱۷۳ ضربه شلاق محکوم شد، حکمی که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال زندان قابل اجرا است.

وکیل علیرضا گلیپور در ماه های گذشته از کاهش حکم زندان موکلش هم خبر داد و گفت: «اتهامات ایشان، خروج غیرقانونی از کشور و افشاگری اطلاعات محرمانه داخل کشور همچون نطنز هسته‌ای است که نماینده دادستان، اشد مجازات را درخواست کرده بود. از حکم ۳۹ سال زندانی که داده بودند با توجه به ماده ۱۳۴ بالاترین میزان حکم یعنی ۱۵ سال قابل اجرا بود. ما تسلیم به رای شدیم و تجدید نظرخواهی نکردیم. این هم پیشنهاد من بود به موکلم و گفتم که اگر تجدیدنظر خواهی بکنیم و حتی دیوان هم برویم حکم نمی‌شکند. چون تسلیم به رای شده بودیم سه سال از حکم را کم کردند و حکم موکلم شد ۱۲ سال.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.