گزارشی از قتل یک زندانی در بند یک رجایی شهر/ بی توجهی مسئولان به درخواست تغییر بند این زندانی

طی هفته های گذشته یک زندانی با هویت وحید مرادی در حمله گروهی از زندانیان مسلح با سلاح سرد در زندان رجایی‌شهر کرج به قتل رسید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وحید مرادی ۱۱ تیرماه در بندی که برخلاف میل شخصی و به دستور مسئولان به آن منتقل شده بوده، به قتل رسیده است.

او ۵ تیرماه از آگاهی تهران به زندان رجایی شهر منتقل شده و پس از ورود به دفتر رییس حفاظت اطلاعات زندان احضار شده است.

نعمت الله سادات رسول، رییس حفاظت اطلاعات زندان، دستور انتقال او را به بند یک صادر کرده؛ این اقدام رییس حفاظت اطلاعات زندان در حالی صورت گرفته که زندانی اذعان داشته که در بند یک افرادی قصد کشتن او را دارند.

وحید مرادی پس از انتقال به این بند نیز چندین بار درخواست کرده که بندش را عوض کنند اما مسئولان هیچ توجهی به این درخواست نداشته اند.

شایان ذکر است بنا به گفته سردار حسین همدانی، از فرماندهان کشته‌شده سپاه پاسداران در سوریه، «در حوادث ۸۸ اراذل و اوباش را برای سرکوب مردم سازماندهی کردم»؛ وحید مرادی از جمله کسانی بود که چنین پیشنهادهایی را نپذیرفته بود و با زندانیانی که جذب نهادهای امنیتی شده بودند درگیری داشت.

درگیری و خشونت در زندان رجایی شهر کرج اتفاقی سابقه‌دار است و باندهای مافیایی فعال در این زندان که احتمالاً از سوی برخی مسئولان زندان حمایت می‌شوند هم این زندان را به یکی از خطرناک‌ترین زندان‌های ایران تبدیل کرده است.

شرایط زندان رجایی شهر در حالی چنین گزارش می‌شود که علیاصغر جهانگیر، رییس سازمان زندانها، دوازدهم اسفندماه سال ۹۴ و در حاشیه سی و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که «امروز زندان‌های ایران ازنظر رعایت حقوق زندانیان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و نه تنها در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است، بلکه در سطح دنیا نیز کم‌نظیر است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.