گزارشی از وضعیت ویدا موحدی در زندان قرچک؛ امتناع از آزادی مشروط


ویدا موحدی، دختر خیابان انقلاب، به اتهام «تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب» اکنون در بند عمومی زندان قرچک ورامین به سر می برد و مقامات زندان و دستگاه قضایی از بررسی درخواست آزادی مشروط وی خودداری می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ویدا موحدی از تاریخ هفتم آبان ماه در زندان است و با در نظر گرفتن گذراندن پنج ماه از محکومیت یک ساله خود امتیازات مورد نیاز برای درخواست آزادی مشروط را دارد اما تا کنون مسئولان زندان از ارسال درخواست وی به دایره اجرای احکام خودداری می کنند.

این درحالی است ویدا موحدی در زندان قرچک برخلاف اصل تفکیک جرایم در بین زندانیان خطرناک نگهداری می شود و در وضعیت نامساعدی به سر می برد.

از سویی دیگر فرزند دو ساله ویدا موحدی در وضعیت نامساعدی به سر می برد و
به دلیل دوری از مادر بیمار شده است.

ویدا موحدی اولین زنی بود که در اعتراض به حجاب اجباری در ششم دی ماه ۹۶ به بالای یک سکوی برق در خیابان انقلاب رفت و روسریش را از سر برداشت. این حرکت به نماد اعتراض زنان ایرانی به حجاب اجباری تبدیل شد و پس از آن زنان دیگری نیز به همین شیوه به بالای سکوی برق خیابان انقلاب رفته و روسری‌های خود را از سر برداشتند.

او در تاریخ هفتم آبان ۹۷ بار دیگر در میدان انقلاب روسریش را از سر برداشت و بادکنک فیروزه ایی در هوا تکان داد. او پس از این اقدام بلافاصله از سوی ماموران کلانتری خیابان انقلاب بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد.

شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضایی ارشاد به اتهام «تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب» او را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد که این حکم در ۱۱ اسفند ۹۷ صادر و قطعی شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.