کارشکنی مقامات امنیتی و زندان رجایی شهر در روند درمان آرش صادقی کماکان ادامه دارد

آرش صادقی، زندانی سیاسی، علیرغم نیاز مبرم به رسیدگی درمانی از اسفندماه سال گذشته به مراکز تخصصی درمانی اعزام نشده و بیماری وی در حال پیشرفت است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۳۰ شهریورماه نوبت اعزام آرش صادقی برای سومین بار متوالی لغو شد؛ این درحالی است که وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی به دلیل عدم انجام مراقبت های لازم روز به روز وخیم تر می‌گردد.

چندی پیش پزشکان در خصوص وضعیت آرش صادقی هشدار دادند که به دلیل پیشروی بیماری و تعلل در درمان عصب های عضلانی وی نیز به همراه تومور باید تخلیه گردد و امکان حرکت در ناحیه دست از وی سلب می شود.

بر اساس تجویز پزشکان معالج تا تیرماه می‌بایست اسکن کامل بدن وی انجام و عدم تکثیر توده در ناحیه آسیب‌دیده تایید می‌شد، اما این امر تاکنون محقق نشده است.

این زندانی سیاسی در حال حاضر در ناحیه کتف، بازو و دست با ورم بیش از حد کبودی مواجه است و عفونت در این ناحیه روز به روز تشدید می شود.

آرش صادقی به کندروسارکوم، تومور استخوانی بدخیم (سرطان)، مبتلا است؛ این تومور به دنبال شکستگی‌های ناشی از ضرب وشتم در دوران بازجویی به وجود آمده و طی سال های گذشته نیز موجب ناراحتی و درد برای این زندانی سیاسی گشته است.

آرش صادقی سال گذشته برای درمان تومور سرطانی مورد عمل جراحی قرار گرفت و پس از چند روز در ۲۴ شهریور به دستور مسئولان از بیمارستان به زندان رجایی شهر منتقل شد؛ این انتقال درحالی صورت گرفت که پزشکان هشدار داده بودند او بعد از عمل جراحی نیازمند نمونه برداری مجدد و رسیدگی تخصصی در بیمارستان است.

از سوی دیگر، آرش صادقی به دلیل ابتلا به بیماری های «کولیت زخمی»، زخم معده و اثنی عشر نمی‌تواند غذا را هضم و دفع کند و وضعیت او در زندان رو به روز بحرانی‌تر می‌گردد؛ پزشکان نیز هشدار داده‌اند، خطر ابتلا به سرطان او را تهدید می‌کند اما ضابطین سپاه همچنان از انتقال او به مراکز درمانی ممانعت می‌کنند.

مشکلات گوارشی وی به دنبال اعتصاب غذای طولانی مدت در سال ۹۵ پیش آمده و به دلیل مخالفت مسئولان با درمان وی پیشرفته و وخیم گشته است.

آرش صادقی ۲۶ مهرماه پس از یک سال و چهار ماه نگهداری در زندان اوین در پی یورش نیروهای امنیتی به ۳۵۰، به زندان رجایی شهر تبعید شد.

آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» به پانزده سال حبس محکوم شد. حکم آرش صادقی با احتساب چهار سال حبس در پرونده قبلی به ۱۹ حبس افزایش پیدا کرد و در خرداد ۹۵ اجرا گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.