خودداری نیروهای امنیتی از انتقال محمدحسین سپهری به بیمارستان علیرغم نیاز مبرم وی به رسیدگی درمانی

محمدحسین سپهری، از امضاکنندگان بیانیه گذار از جمهوری اسلامی، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی در بازداشتگاه اطلاعات مشهد از خدمات درمانی محروم مانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدحسین سپهری در پی ۳۳ روز اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت غیرقانونی‌اش، هم اکنون از انسداد روده رنج می‌برد و نیازمند رسیدگی درمانی فوری است؛ با این حال مأموران اطلاعات مشهد از انتقال وی به بیمارستان و درمان تخصصی وی خودداری می کنند.

این فعال صنفی همچنین در زمان بازداشت به دنبال ضرب و شتم از سوی مأموران در ناحیه فک و دندان دچار شکستگی شده و نیازمند رسیدگی و اعزام به دندان پزشکی است.

مأموران امنیتی مدعی شده اند به دلیل اینکه وی «در مرحله بازجویی است» از امکانات درمانی نیز محروم است.

محمدحسین سپهری از جمله نخستین کسانی بود که پس از انتشار بیانیه گذار از جمهوری اسلامی از سوی افرادی ناشناس مورد سو قصد قرار گرفت.


او پس از امضای این بیانیه نیز به دلیل شرکت در تجمع معلمان به شش ماه انفصال از خدمت محکوم شده بود.

بیانیه گذار از جمهوری اسلامی که از سوی ۱۴ فعال سیاسی و مدنی امضا شده بود روز ۲۲ خرداد سال جاری انتشار یافت؛ امضاکنندگان در این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

اواسط مرداد ماه سال جاری نیز، ۱۴ تن از زنان کنشگر مدنی با توجه به نابرابری‌ها و مشکلات زنان در ایران، با انتشار نامه‌ای خواستار عبور از جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی جدید شدند.

بازداشت امضاکنندگان این بیانیه ها هفته سوم مردادماه آغاز شد.

شماری از بازداشت شدگان علیرغم اتمام بازجویی همچنان در بازداشت به سر می برند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.