احضار علی نوریزاد به زندان اوین جهت اجرای حکم حبس

روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، علی نوریزاد، فرزند محمد نوریزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران جهت اجرای حکم ۳ سال و نیم حبس فراخوانده شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی نوریزاد در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۸ در جریان تجعمات اعتراضی به ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران، در تهران بازداشت شد.

علی نوریزاد در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ با پایان مراحل بازجوئی با تودیع قرار وثیقه ۸۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد. او در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹, توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق شرکت در تجمعات دی ماه ۱۳۹۸»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» مورد محاکمه قرار گرفت و به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و  ۲سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروهها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تائید شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۳ سال و ۶ ماه از این حکم قابل اجرا است. 

خانواده علی نوریزاد معتقدند صدور این حکم در راستای اعمال فشار بر محمد نوریزاد و خانواده‌اش صورت گرفته است.

محمد نوریزاد فعال سیاسی و یکی از امضاء‌کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است. بیانیه گذار از جمهوری اسلامی که از سوی ۱۴ فعال سیاسی و مدنی امضا شده بود روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۸ انتشار یافت؛ امضاکنندگان در این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

محمد نوریزاد پس از امضای این بیانیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ در بازداشت به سر می برد. او از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.