صدور حکم اعدام، حبس و شلاق برای سه برادر بازداشت‌شده در اعتراضات مرداد ماه ۹۷

سه برادر به نام‌های نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۹۷، در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز به اعدام، حبس و شلاق محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری، در دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفته و بر اساس احکام صادره، نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

حکم اعدام نوید افکاری در دیوان عالی کشور تائید شده و درخواست اعاده دادرسی آن نیز رد شده است.

این سه برادر متهم هستند در اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷ در شهرهای شیراز و کازرون نقش فعالی داشته اند و همچنین متهم به قتل یک نیروی امنیتی وابسته به حراست شرکت آبفا که در سرکوب معترضان نقش داشته، هستند.

عناوین اتهامی علیه این سه برادر که براساس آنها در دو دادگاه جداگانه محاکمه شده‌اند بالغ بر ۲۰ اتهام است که قتل یک نیروی بسیجی به نام حسن ترکمان مبنای عنوان اتهامی «فساد فی‌الارض» قرار گرفته و منجر به صدور حکم اعدام و احکام حبس طولانی مدت علیه آنها شده است.

نوید و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ و حبیب افکاری نیز در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. گفته می‌شود نوید و وحید افکاری پس از بازداشت به آگاهی شیراز منتقل و در آنجا تحت ضرب و شتم و شکنجه شدید جهت اخذ اعتراف اجباری قرار گرفته‌اند. این سه برادر هم‌اکنون در بندهای مختلف زندان شیراز و بدون حق ملاقات با یکدیگر نگهداری می‌شوند.

گفتنی است نوید افکاری که در این پرونده به دو بار اعدام محکوم شده است کشتی‌گیر و دارای چندین عنوان قهرمانی در کشور و بدون هیچ‌گونه سابقه کیفری است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.