بازداشت گیتی پورفاضل جهت اجرای حکم حبس تعزیری

روز ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۹، گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری و از امضا کنندگاه «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی، پس از حضور در شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای امنیت تهران بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گیتی پورفاضل، در تاریخ ۲۸ مردادماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و به بند امنیتی ۲ الف سپاه در زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۸، با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

گیتی پورفاضل در آبان ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۳ سال و ۶ ماه حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه حبس و در مجموع به ۴ سال و ۲ ماه حبس تعزیری و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۲ سال و ۳ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

گیتی پورفاضل وکیل بازنشسته دادگستری و یکی از امضاء‌کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» است. بیانیه گذار از جمهوری اسلامی که از سوی ۱۴ فعال سیاسی و مدنی امضا شده بود روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۸ انتشار یافت؛ امضاکنندگان در این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.