نامه پدر و مادر برادران افکاری خطاب به قاضی ناظر بر زندان عادل آباد شیراز

پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری، طی نامه‌ای خطاب به محمد هاشمی، قاضی ناظر بر زندان عادل‌آباد شیراز، نسبت به شکنجه و نگهداری فرزندانشان در سلول انفرادی اعتراض کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، برادران افکاری که از روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه به مکان نامعلومی منتقل شده بودند، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند و از حق تماس و ملاقات با خانواده خود محروم هستند.

به‌دنبال پیگیری‌های مکرر خانواده افکاری جهت اطلاع از شرایط فرزندانشان و عدم پاسخگویی مسئولان قوه قضائیه، پدر و مادر برادران افکاری اقدام به نوشتن نامه‌ای خطاب به قاضی ناظر بر زندان عادل‌آباد شیراز نمودند که شرح این نامه در زیر می‌آید:

«آقای هاشمی، قاضی ناظر بر زندان عادل آباد شیراز؛ فرزندانم نوید، وحید و حبیب افکاری در تاریخ ۱۳ و ۱۵ شهریور ۹۹ با ضرب و شتم به انفرادی منتقل شدند. به همین دلیل خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند و همچنین خانواده نیز خواستار رسیدگی به ضرب و شتم و شکنجه آنها توسط علی خادم الحسینی و گارد زندان شد. پس از آن پزشکی قانونی با مراجعه به زندان، جراحات و صدمات وارده به فرزندانم را ثبت کرد که در مورد نوید ۱۷ مورد و در مورد وحید و حبیب حدود ۱۵ مورد بوده است.

اما با وجود گذشت ۴۷ روز، هنوز هیچ اقدامی انجام نشده و دفتر آقای رضایی دانا، ریاست زندان عادل آباد، ادعا می‌کند شکایات توسط آقای رضایی دانا ثبت شده اما مرجع رسیدگی، تاریخ ثبت شکایت و شماره نامه را به ما نمی‌دهد.

خواهشمند است در صورت ثبت شکایت مدارک آن را تحویل دهید تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد و همچنین دلایل تاخیر در ثبت شکایت را توضیح دهید، و اگر ثبت نشده، دلیل جلوگیری از ثبت شکایت را توضیح دهید.

ضمنا فرزندان بنده بعد از ضرب و شتم، همچنان در انفرادی نگهداری می‌شوند. اگر تصمیم گیرنده شما هستید علاوه بر ارجاع فوری آنها به بند عمومی، دلایل تحمیل انفرادی و شرایط شکنجه آنها را توضیح دهید و اگر تصمیم گیرنده شما نبوده‌اید، مقامی که به شما دستور این اقدامات را داده معرفی کنید.»

گفتنی است نوید، وحید و حبیب افکاری از تاریخ ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۹ به مکان نامعلومی منتقل شدند. حکم اعدام نوید افکاری روز شنبه ۲۲ شهریور ماه اجرا شد و از آن زمان تا کنون از وضعیت دو برادر دیگر اطلاعی در دست نیست. 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.