تائید حکم ۱۸ ماه حبس فرنگیس مظلوم در مرحله واخواهی

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی از سوی دادگاه انقلاب تهران در مرحله واخواهی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری  محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بر اساس حکم صادر شده، خانم مظلوم از بابت اتهام «اجماع و تبانی» به یک‌سال و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به شش ماه زندان محکوم شده است.

خانم مظلوم پیش‌تر توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

بر اساس حکمی که در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران صادر شده‌بود فرنگیس مظلوم از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه‌های معاند نظام» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده‌بود.

فرنگیس مظلوم در تاریخ  ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل خواهرش بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد. او روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی، مدتهاست در تلاش برای آزادی و رسیدگی به وضعیت فرزندش است. او همچنین از جمله امضاءکنندگان بیانیه ۱۴ فعال زن نیز بوده‌ است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.