انتقال سهیل عربی به بند دو الف سپاه پاسداران

سهیل عربی که از تاریخ ۲۸ شهریور ماه ۱۳۹۹، به‌صورت تنبیهی و به‌دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، از زندان تهران بزرگ به زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شده بود، روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۳۹۹ به بند دو الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، انتقال سهیل عربی به زندان رجائی‌شهر در پی انتشار فایل صوتی و افشای شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ صورت گرفته بود و این فعال سیاسی طی این ۳۳ روز در یکی از سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج معروف به سوئیت نگهداری می‌شد و از حق تماس و ملاقات محروم بود.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

گفتنی است سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.