متهمان پرونده سایت آپارات در مجموع به ۸۹ سال زندان محکوم شدند

محمد جواد شکوری مقدم، مدیر سایت آپارات و هفت متهم دیگر این پرونده توسط  شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۸۹ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد جواد شکوری مقدم، مدیر سایت آپارات، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمد مقیسه، به دلیل انتشار ویدئویی که در آن از کودکان سوال شده‌بود «آیا می‌دانند چگونه متولد شده‌اند؟» به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. هفت متهم دیگر این پرونده نیز در مجموع به ۷۷ سال حبس محکوم شدند. در صورت تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی ۱۰ سال حبس با اتهام «تشویق به فساد» برای هریک از آنها قابل اجرا خواهد‌بود.

این حکم ۱۲ مهرماه سال جاری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه صادر و به تازگی به آنان ابلاغ شده است.

طبق این حکم محمد جواد شکوری مقدم، مدیر سایت آپارات با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به تحمل یک سال حبس، به اتهام «انتشار محتویات مبتذل» به تحمل یک سال حبس، و با اتهام «تشویق به فساد» به ۱۰ سال حبس و در مجموع به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

هفت متهم دیگر این پرونده با اتهام «تشویق به فساد» به تحمل ۱۰ سال حبس و به اتهام «انتشار محتوای مبتذل» به تحمل یک سال حبس و در مجموع هرکدام را به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

آقای شکوری‌مقدم و تهیه‌کنندگان این ویدئو پس از انتشار آن بازداشت و پس از مدتی با سپردن وثیقه به صورت موقت آزاد شدند. هویت هفت متهم دیگر این پرونده که به گفته مدیر سایت آپارات از اعضای «کانال ژلوفن» هستند فاش نشده‌است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.