محکومیت مهدی صانع‌فرشی به ۵ سال و ۶ماه حبس تعزیری

مهدی صانع‌فرشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به ۵سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهدی صانع‌فرشی در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، درحالی‌که برای دیدار با مادر بیمارش از کشور ترکیه به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و پس از حدود یک ماه و با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

براساس حکمی که در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به وکیل آقای صانع‌فرشی ابلاغ شده است، وی به اتهام «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۶ ماه حبس و در مجموع به ۵سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است هانیه صانع‌فرشی، خواهر آقای مهدی صانع فرشی، در تیرماه ۱۳۸۹ با یورش نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش در تبریز بازداشت و در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه محاکمه و به اتهامات «توهین به مقدسات» و «توهین به رهبری» به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

‌هانیه صانع‌فرشی که تحت فشار نیروهای امنیتی ناچار به ترک کشور شده بود، اکنون به عنوان پناهجو در کشور ترکیه به‌سر می‌برد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.