بازداشت علی موسی‌نژاد فرکوش، فعال سیاسی مشروطه‌خواه، برای اجرای حکم حبس

روز یکشنبه ۹ آذرماه ۱۳۹۹، علی موسی‌نژاد فرکوش، فعال سیاسی مشروطه‌خواه، جهت اجرای حکم ۵ سال حبس تعزیری، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی موسی‌نژاد فرکوش، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی، در تاریخ ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی پس از مدتی با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

علی موسی‌نژاد فرکوش در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام «توهین به روح الله خمینی» به ۱ سال حبس تعزیری، به اتهام «توهین به رهبری» به ۱ سال حبس تعزیری، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ۱ سال حبس تعزیری و در مجموع به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.  این حکم در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگرعینا تائید شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قابل اجرا است.

گفتنی است آقای فرکوش پس از بازداشت برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.